logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۹۷۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

پیاده‌روی اربعین نماد اتحاد بین مسلمانان است

پیاده‌روی-اربعین-نماد-اتحاد-بین-مسلمانان-است-
امام جمعه ماهنشان گفت: روزی دشمن در صدد از بین بردن کربلا و اتحاد مسلمانان بود اما با وجود پیاده‌روی اربعین اینداتحاد و همدلی بیش از پیش شده است.

محمدرضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گف: قیام عاشورا آثار و پیامدهای فراوانی دارد که از جمله آن‌ها زنده‌ماندن اسلام‌ اصیل و عظمت‌یافتن مذهب شیعه و تزلزل دولت اُموی در شام و دمشق بود.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: قیام عاشورا سبب بیداری مسلمانان شد که روح مبارزه و فداکاری در آنان خفته بود و سبب محبوبیت بیش از پیش خاندان امیرالمومنین (ع) شد که دشمنان در صدد بدنام کردن آن بودند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه قیام عاشورا مدرسه تمامی فضائل، برکات و خوبی‌ها است گفت: این قیام درس دین‌باوری، شجاعت در راه خدا، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد روحیه وحدت را الهام بخشید.

وی با اشاره به اینکه با گذر زمان خورشید شهادت امام حسین (ع) و واقعه کربلا بیشتر آشکار می‌شود تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از نتایج قیام عاشورا بود.

علی‌اکبری اذعان کرد: مردم ایران به پیروی از واقعه عاشورا انقلاب کردند و نتیجه آن پیروزی خون بر شمشیر بود و امام حسین (ع) نجات‌بخش دنیای امروز از سلطه استکبار است.

وی گریزی به نقش مهم بانوان در کربلا زد و ابراز کرد: یکی از حماسه‌هایی که در دنیای امروز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد نقش مهم زنان در واقعه کربلا است.

 امام جمعه ماهنشان گفت: حضرت زینب (س) گذشته از ویژگی‌ها و صفات بارزی که داشتند سبب تقویت ایمان، امید‌آفرینی در مبارزه را نیز تقویت می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا آمیخته با عشق، آگاهی، بصیرت و ظلم‌ستیزی است افزود: تار و پود این نهضت عظیم با سیاست علوی و فاطمی عجین شده است.

علی‌اکبری با بیان اینکه واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه مردانگی است ادامه داد: امام حسین (ع) با شهادت خود پیام آزادی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد.

وی اظهار کرد: این ویژگی‌ها باید در آئین‌های عزاداری به خوبی تبیین شوند و فرهنگ عاشورا از جمله مبارزه با ظلم، ایثار و فداکاری، ولایت‌مداری و جلب رضایت خداوند در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه ماهنشان گریزی به نقش مهم و تعیین‌کننده حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا زد و بیان کرد: امام حسین (ع) پدید‌آورنده واقعه عاشورا بود ولی حضرت زینب (س) ادامه دهنده بودند‌.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا در جامعه کنونی و در فلسطین در حال تکرار است گفت: حرمله‌ها و یزید‌های زمان اکنون در فلسطین و غزه خودنمایی می‌کنند.

علی‌اکبری با بیان اینکه مردم فلسطین با صبر و اقتدا به حضرت زینب (س) دشمن را در هم می‌ریزند ادامه داد: آن‌ها پیروز واقعی این میدان هستند.

وی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین (ع) سبب زنده‌ماندن فرهنگ کربلا، رشد فرهنگ عاشورا و پویایی جهاد تبیین می‌شود خاطر‌نشان کرد: پس عزاداری برای امام حسین (ع) امری مهم است که در آیات و روایات نیز برای آن تاکید شده است.

امام جمعه ماهنشان اشاره‌ای به پیاده‌روی اربعین زد و عنوان کرد روزی دشمن در صدد از بین بردن کربلا و اتحاد مسلمانان بود که با وجود این پیاده‌روی اتحاد مسلمانان بیش از پیش شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر